Транспортна реформа чи переділ ринку?

Нова влада Білої Церкви з перших днів роботи заявляла про бажання провести транспортну реформу в місті. Проте далі бажання справа не дійшла. Більше того, місто вже втратило один маршрут, на підході – ще два.

А як все гарно починалося! У 2016 році було затверджено Концепцію розвитку пасажирського транспорту міста Білої Церкви на 2016-2020 р. та Програму розвитку електротранспорту міста Білої Церкви на 2016-2020 роки. Також було укладено інвестиційний договір з компанією «Астек» на 7 млн. грн під 30% річних для встановлення валідаторів у тролейбусах та маршрутках. Планувалося ввести в дію картку білоцерківця, яка б дозволила пільговикам розраховуватися нею за проїзд, а перевізникам отримувати компенсацію з міського бюджету за їх перевезення.

Транспортна реформа передбачала створення комунального транспорту із залученням автобусів. Для цього влада зробила всі можливі кроки, аби водії – власники маршруток, які раніше працювати на підприємстві ПП «Валоїс», перейшли на роботу в КП БМР «Тролейбусне управління». У 2016 році комунальному перевізнику віддали маршрути №№1-А, 4, 7-А, 11, 14-А, 21. Планували оновити тролейбусний та автобусний парк КП БМР «Тролейбусне управління». Принаймні у 2017 році велися перемовини з представниками Європейського банку реконструкції та розвитку на отримання кредиту для закупівлі 30 нових тролейбусів.

Та щось пішло не так. А може ніхто й не планував ніякого покращення громадського транспорту, а під ширмою красивих гасел приховали бажання просто поділити ринок перевезень?

Посудіть самі. Картки білоцерківця не введено. Валідаторів у маршрутках не встановлено. Пільговиків перевозять собі у збиток перевізники, через що виникають постійні конфлікти між водієм і пасажиром пільгової категорії. КП БМР «Тролейбусне управління» з усіх автобусних маршрутів має лише маршрут №18. Адже з’ясувалося, що комунальне підприємство немає коштів, аби закуповувати нові автобуси та виконувати інвестиційні зобов’язання, а тому програло на конкурсах приватним перевізникам. Маршрут №18 лишився, бо більше не був нікому цікавий.

З нових тролейбусів за 4 роки купили лише один. Решта 4 тролейбуси «Ікарус» – уживані, з Будапешту. Місто за них заплатило 3 млн грн. В рейс виходять лише три, четвертий пішов на запчастини. При цьому один із депутатів БМР заявляв, що особисто спілкувався з продавцем з Будапешту, і той готовий був продати один тролейбус за 40 тис. грн, а решту віддати безкоштовно! Замість ПП «Валоїс» та ПП «К-А-Н» у місті з’явилися ТОВ «Транссіті» та ТОВ «Епітранс». Обоє отримали «жирні» маршрути: №№22, 14, 17, 17-А, 21, 4, 7, 8. А от такі менш популярні маршрути, як №№25, 16, 13, чомусь нових перевізників не цікавлять. ПП «К-А-Н» відмовилося їх обслуговувати, адже при вимогах щодо закупівлі нових автобусів треба або вартість проїзду піднімати, або закривати маршрут. Таким чином, містяни втратили маршрут №25 та можуть лишитися без маршрутів №13 та №16.

А як же в інших містах? А там влада охоче йде на співпрацю з ЄБРР та за кредитні кошти оновлює комунальний транспорт десятками одиниць техніки. Серед лідерів – місто Львів. Так, у 2018 році в Україні закуплено 269 одиниць техніки, з них Львів купив 150 одиниць. У жовтні 2019 року Житомир підписав контракт на більш ніж півмільярда доларів США на закупівлю 49 нових одиниць тролейбусів. Прифронтовий Маріуполь не відстає. У рамках спільного проекту Маріупольської міської ради та Міжнародної фінансової корпорації для Маріуполя буде виготовлено 64 автобуси. Кредитами ЄБРР скористалися в Одесі, Кременчуці, Кривому Розі, Харкові, Житомирі тощо. То що ж не так із Білою Церквою?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *